3 kreatywne pomysły na świąteczne prezenty dla Twoich klientów

  • Home
  • Inspiracje
  • 3 kreatywne pomysły na świąteczne prezenty dla Twoich klientów

Można wymienić wiele czynności, których lepiej nie zostawiać na ostatnią chwilę. Jedną z nich jest z pewnością planowanie świątecznych prezentów. Przygotowanie wartościowego upominku może okazać się nie lada wyzwaniem. Aby prezent był trafiony powinniśmy się zastanowić co chcielibyśmy nim przekazać oraz jaką funkcję ma pełnić. 

 

Świąteczna gorączka

Na etapie przygotowania grafiki i zlecania produkcji potrzebujesz buforu czasowego, na wypadek gdyby producent miał opóźnienia. Pamiętaj, że im bliżej świąt tym więcej drukarni może być już zablokowanych. Trudniej będzie również o dobrego grafika, który nie będzie przeładowany projektami. Dlatego warto już teraz pomyśleć o świątecznych upominkach. Dzięki temu nie tylko dasz sobie więcej czasu na wymyślenie ciekawego prezentu, ale będziesz również spokojniejszy/a o jego realizację w terminie. 

 

   

Prezenty świąteczne jako sposób na budowanie relacji

Dlaczego tradycja dawania sobie prezentów jest tak zacementowana w naszej kulturze? Jednym z powodów jest z pewnością to, że dzięki obdarowywaniu się nawet drobnymi rzeczami, utrwalamy nasze więzi i pielęgnujemy relacje. Sprawienie komuś takiej przyjemności daje sygnał, że:

  • jesteśmy blisko tej osoby,
  • pamiętamy o niej,
  • jest dla nas ważna. 

 

Zwyczaj ten jest istotny nie tylko w kontekście naszych relacji rodzinnych, ale także, jak się okazuje, biznesowych. Przemyślane, spójne z wartościami twojej firmy upominki to doskonały sposób na utrwalanie relacji. 

Zanim zaczniesz planować prezenty dla swoich klientów, przypomnij sobie jakie prezenty świąteczne Tobie sprawiły największą przyjemność, a jakie wręcz przeciwnie – po krótkim czasie straciłeś/aś nimi zainteresowanie i prawdopodobnie teraz zajmują Ci tylko miejsce. 

Każdy z nas ma indywidualne preferencje, ale wykorzystując własne doświadczenia możesz wyciągnąć wnioski, pomocne w przygotowaniu trafionego prezentu.

Dawanie prezentów to również dobra okazja, aby zastanowić się nad wartościami Twojej firmy i tym, czym chcesz się podzielić z klientami. 

 

Kalendarz na prezent – tak czy nie?

 

Kalendarz jest klasycznym i praktycznym upominkiem. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę podczas jego wyboru:

  • funkcja kalendarzy może się różnić ze względu na format. Ten wiszący na ścianie powinien także stanowić jej ozdobę. Nikt nie chce wieszać na niej czegoś nieestetycznego, dlatego decydując się na ten rodzaj kalendarza, zadbaj o ciekawą oprawę graficzną. 

Jeśli decydujesz się na kalendarz książkowy, zadbaj o to, żeby był możliwie praktyczny. To znaczy lekki, zamykany (na przykład gumką) i mieszczący się w każdej przeciętnej torebce.

  • zastanów się, czy kalendarz może jakoś wesprzeć Twoich klientów w zadaniach cyklicznych takich jak, na przykład: planowanie postów na social media, zamawianie materiałów biurowych, czy pilnowanie szczególnie ważnych dla przedsiębiorców dat.

Pamiętaj, że im bardziej praktyczny prezent, tym większa szansa, że klient będzie z niego korzystał.

  • jeśli rok temu Twój klient otrzymał już od Ciebie kalendarz, możesz zrobić mały ‘research’. Zadzwoń i zapytaj czy był dla niego użyteczny. Może się okazać, że w tym roku przyda mu się coś innego.

 

 

Kawa z ulubionego kubka może smakować najlepiej

Kolejnym klasycznym prezentem, który można ciekawie zaaranżować jest kubek albo elegancka filiżanka.

W tym przypadku masz wiele możliwości co do designu i nadruku jaki zechcesz na nim umieścić:

  • skupiając się na kolorystyce możesz wybrać barwy nawiązujące do firmy Twojej lub Twojego klienta, tak aby upominek był jeszcze bardziej spersonalizowany.
  • treść tekstowa daje duże pole do popisu w kontekście tego co chcesz przekazać. Mogą to być specjalne życzenia świąteczne, hasła nawiązujące do misji swojej firmy, lub zabawna gra słów. Dzięki temu wprawisz klienta w dobry nastrój, przez co chętnie będzie korzystał z prezentu.
  • czasami mniej znaczy więcej. Klasyczna, gładka porcelana pięknie prezentuje się na stołach podczas spotkań biznesowych. Jest elegancka, uniwersalna i pasuje do każdego wnętrza.

Przypomnij sobie, być może kiedyś sam/a dostałe/aś w prezencie kubek od swojego biznesowego partnera, a teraz codziennie pijesz w nim poranną kawę. Połączenie tego przyjemnego rytuału ze zwykłym naczyniem wzmocni pozytywne skojarzenia.

 

Kosz pełen darów

Trzecim pomysłem na prezenty świąteczne dla Twojego klienta może być kosz prezentowy.

Na ten rodzaj upominku możesz się zdecydować, kiedy znasz swojego biznesowego partnera na tyle, że wiesz co na pewno sprawiłoby mu przyjemność. 

W takim koszu możesz umieścić, na przykład: drogi alkohol, ulubione słodycze, kawę, świece zapachowe czy perfumy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać do niego wspomniany wcześniej kalendarz lub kubek. 

 

 

Bonusowa inspiracja

Ciekawym pomysłem jest też zlecenie wykonania oryginalnej, ręcznie robionej kartki świątecznej. Dodając do niej spersonalizowane, odręcznie napisane życzenia na pewno pozostawimy po sobie pozytywne wrażenia. 

 

 

Jak widzisz, jest o czym myśleć już teraz, a to tylko trzy propozycje (i mały bonus), którymi możesz się zainspirować. Jeśli jednak po przeczytaniu tego wpisu masz jeszcze większą potrzebę, aby zaskoczyć swoich biznesowych partnerów czymś wyjątkowym, skontaktuj się z nami (przejdź do zakładki kontakt), a z przyjemnością udzielimy Ci konsultacji, również w tym temacie 🙂

 

Posłuchaj też w formie wideo:

Zostaw komentarz