3 błędy, przez które nie docierasz do swoich klientów

błędy

Wizja i planowanie

Jednym z najlepszych etapów zakładania swojej działalności jest proces tworzenia – wspaniałe wizje, wyobrażanie sobie efektów i wizji końcowej, burza mózgów i dziesiątki niesamowitych pomysłów. Tworzenie jest świetnym momentem planowania firmy, ale bardzo ważne jest wprowadzanie pomysłów w życie. Bez tego nawet największe i najciekawsze plany niestety nie wypalą. 

Realizowanie małych kroków po kolei jest kluczem do stworzenia działalności, którą będzie można zauważyć. Wizje i planowanie są równie ważne, ale bardzo często problemem jest stanie w miejscu. Drobne zmiany i kolejne etapy nie są tak satysfakcjonujące, ale są niezbędnym elementem do tego, byście mogli się rozwijać i iść do przodu. Musicie planować, rozpisywać działania, wdrażać nowe pomysły, testować i poprawiać, a przede wszystkim nie bać się fazy realizacji

Brak realizacji

Niestety bardzo często wiąże się z brakiem odwagi, zwłaszcza kiedy wizja jest ambitna i przytłaczająca. W takiej sytuacji może pojawić się lęk i trudność w stworzeniu planu. Małe kroki, które mogą wydawać się mało przyjemne i nie dają tak dużego efektu, jaki byśmy chcieli zobaczyć, są konieczne.

Dla rozwoju firmy potrzebna jest budowa zaufania do marki i odwaga w działaniu oraz cierpliwość do wdrażania małych kroków po kolei – zgodnie ze swoim planem, ale mając wszystko pod kontrolą. 

Trzeba ćwiczyć swoją odwagę, nie zamykać się na nowe możliwości, korzystać z dostępnych narzędzi marketingowych, a jeśli macie z nimi problem – warto udać się po pomoc do kogoś, kto się tym zajmuje zawodowo. Jeśli czujecie się trochę pewniej, możecie spróbować poszukać informacji na własną rękę, sprawdzić, czy w sieci nie ma dostępnych poradników i webinarów na temat rozwoju swojej działalności.

Niski poziom działań marketingowych i sprzedażowych

Bardzo często poziom gotowości marketingowej jest nieporównywalnie mniejszy i nieproporcjonalnie niższy od wizji czy chęci. A to właśnie ta gotowość może pozwolić nam rozwinąć swoją działalność. W takiej chwili dochodzi do sytuacji, w której nie wiemy, co mamy robić i pojawia się frustracja, niezadowolenie i niechęć. To z kolei może prowadzić do zarzucenia planu, pomysłu i jesteśmy o krok od porzucenia swojej wizji. 

Musimy przepracować w sobie gotowość do mówienia o naszej marce językiem klienta, językiem korzyści tzn. co nasza działalność może przynieść dobrego, mając jednak na uwadze wprowadzenie wszystkiego stopniowo, ale z odwagą. Warto dzielić się ze społecznością swoimi działaniami i sukcesami, to buduje całokształt firmy

Do pozytywnego odbioru marki może przyczynić się także skuteczna reklama i jej kreacja, wdrażanie narzędzi darmowych i płatnych. Korzystanie z dodatkowego wsparcia pozwala zwiększyć zasięgi. Bez tych wszystkich elementów trudno jest utrzymać wysoki poziom motywacji. Warto małymi krokami budować usługę i jej jakość.

Jeśli czujecie, że potrzebujecie wsparcia ekspertów w tworzeniu strategii i planu rozwoju biznesu, spotkajcie się z nami na godzinnej konsultacji. Podczas niej przeanalizujemy Wasze dotychczasowe działania i pomożemy zaplanować kolejne kroki! (Klik – przejdź do karty produktu). 

 

Zapraszamy również do oglądania naszego kanału na Youtubie:

Zostaw komentarz