Odnalazłam potencjał tam, gdzie inni go nie widzieli – rozmowa z Agnieszką Dejną

Agnieszka Dejna

Agnieszka Dejna to ½ tandemu zarządzającego niezwykłym browarem z Pucka. Co w nim takiego wyjątkowego? Przede wszystkim to, że jest pierwszym Spółdzielczym Browarem w Polsce, a sama Agnieszka trafiła na listę TOP 100 kobiet społecznego biznesu 2021 roku. (Euclid Network cyklicznie organizuje listę, na którą trafiają kobiety zmieniające świat, przodujące w przedsiębiorczości społecznej i innowacjach.)

Jak mówi sama o sobie: „Bardzo cieszy mnie fakt znalezienia się w gronie 100 europejskich kobiet społecznego biznesu! Niezmiennie jednak będę powtarzać, że jest to sukces całej ekipy, a nie mój. Naszym celem zatem staje się znaleźć się w rankingu top 100 europejskich firm społecznych, bo nasz browar to realnie jeden z najlepszych na świecie!”

W rozmowie z Agnieszką Dejną poruszamy wiele tematów wykorzystania pozornych deficytów w rozwoju organizacji. Na bazie niemałego doświadczenia, Agnieszka opowiada o szukaniu w ludziach potencjału, wydobywaniu go, komunikacji ze swoimi pracownikami i własnej motywacji, a trzeba nadmienić, iż pracownicy są osobami z niepełnosprawnościami intelektualnymi i chorobami psychicznymi. 

Jak piszą o sobie: “Browar Spółdzielczy powstał z pasji do piwa, morza i potrzeby zmiany. Warzymy piwo w sposób tradycyjny w małym browarze w Pucku. (…) To nie jest zwykłe miejsce pracy, to pasja. Większość pracowników spółdzielni to osoby, które nie miały szans na otwartym rynku pracy z powodu swojej niepełnosprawności. Ich zaangażowanie i determinacja sprawiają, że nasze piwo jest czymś wyjątkowym, spełnieniem marzeń i szansą. To po prostu „Piwo, które warzy więcej”!

Ich twórczy core stanowią piwa z charakterystycznymi węzłami na etykietach i w nazwach, oraz specjalna edycja piw wymrażanych z haftowanymi etykietami. 

Rozmowę przeprowadziła Aleksandra Milachowska, kreatywna głowa i żongler słowa zespołu MP FLOW strategia i komunikacja, jawna fanka piwa kraftowego, po uszy zakochana w Bramszotowym.


 

Aleksandra Milachowska

– Copywriter

Zaklinaczka słów będących przedłużeniem idei, tworzonych przez naszych klientów.
Przyświecająca jej myśl w działaniu? Pisz tak, aby każdy tekst był niczym wyprawa pełna przygód i zaskakujących zwrotów akcji.

 

 

Zapraszamy do odsłuchu i obejrzenia całego spotkania:

Zostaw komentarz