Co zrobić, zanim zdecydujesz się wydać kurs online?

kurs online

Kurs online – od czego zacząć?

Śledząc trendy w Internecie, można odnieść wrażenie, że własny kurs online jest receptą na sukces; chętnych do kupienia są tysiące, a pieniądze ze sprzedaży płyną wielkim strumieniem… Czy to na pewno jest takie proste? I od czego zacząć, żeby to rzeczywiście się udało? W tym poście podzielimy się z Tobą kilkoma naszymi sprawdzonymi sposobami.

Punkt ZERO

Zanim przejdziemy do konkretów, zdradzimy Ci mały sekret. Nie ma uniwersalnego tematu kursu. Nie ma też uniwersalnej strategii jego reklamy. Naszych Klientów zachęcamy do tworzenia produktów jak najbardziej specjalistycznych. Trzonem takiego produktu jest społeczność zgromadzona wokół twórcy. Znajomość tej społeczności i umiejętność komunikowania się jej językiem pozwala stworzyć produkt odpowiadający jej potrzebom i oczekiwaniom.

Czy warto zacząć od nagrania kursu?

Pierwsza na myśl przychodzi odpowiedź „TAK”. Nie jest to jednak takie oczywiste. Istnieją techniki sprzedażowe, które mówią, żeby zacząć sprzedawać produkt, zanim jest jeszcze gotowy. Taki „zabieg” może dać świetną odpowiedź na pytanie, czy jest dopasowany do grupy od celowej. Zbieranie informacji pozwala dopracować kurs i dopiero potem ruszyć ze sprzedażą. Szczególnie warto skorzystać z tej strategii, kiedy wydajesz coś po raz pierwszy i nie jesteś pewny/pewna, jak odpowie grupa docelowa.   

Dobre rozpisanie lejka sprzedażowego

Lejek sprzedażowy, czyli harmonogram etapów sprzedaży. Dla każdego produktu powinien być stworzony osobno. Warto zaplanować przynajmniej miesiąc działań, które będą miały na celu gromadzenie i aktywizowanie społeczności. Mogą to być przeróżne rzeczy: krótkie posty, webinary czy darmowe e-booki.

Budowanie emocji

Budowanie emocji jest kluczowe w momencie, kiedy znana jest już data premiery produktu. Warto wtedy pokazywać, że rozumiesz swoją społeczność i zachęcać ludzi do działania. Mogą to być na przykład zaproszenia na konkretne wydarzenia czy gromadzenie ich wokół jakiegoś problemu i szukanie jego rozwiązań.

Przedsprzedaż

Kiedy Twoja społeczność jest już rozgrzana do czerwoności i nie może się doczekać premiery produktu, możesz jeszcze bardziej podsycić emocje i zaprosić ją do subskrypcji newslettera czy dołączenia do grupy na Facebooku, czego profitem będzie dostęp do Twojego kursu przed innymi. Da to Twoim odbiorcom poczucie wyróżnienia i bycia potraktowanym wyjątkowo. Dodatkowo dla Ciebie będzie to szansa, żeby dotrzeć bezpośrednio do osób, które są niemalże zdecydowane na zakup i przekonać ich do szybkiego podjęcia decyzji.

Sprzedaż

Polecamy, żeby okres sprzedaż trwał od dwóch do czterech tygodni. Jest to czas wzmożonej aktywności klientów, którzy wysyłają wiele wiadomości i często mają potrzebę doprecyzowania informacji i rozwiania wątpliwości. Przygotuj się na to i wygospodaruj czas, żeby pomóc Twoim klientom.

Zakończenie sprzedaży

Kiedy emocje już opadną, nie zapomnij podziękować swoim odbiorcom za ich zaangażowanie. To także moment, żeby podzielić się z nimi niektórymi wynikami i zbudować jeszcze większy autorytet.

Wydanie kursu online to świetny pomysł, żeby podzielić się swoją wiedzą, zaktywizować społeczność i jeszcze przy tym zarobić. Pamiętaj jednak, żeby podejść do tego z głową i porządnie się przygotować.

Jeśli rozważasz stworzenie swojego kursu, możesz umówić się na indywidualne konsultacje (kliknij tutaj) w MP FLOW. Chętnie rozwiejemy wszystkie wątpliwości. 

A w międzyczasie zapraszamy do obejrzenia filmu na naszym kanale właśnie o tym, jak się przygotować do wydania kursu:

Zostaw komentarz