Ewaluacja komunikacji Twojej marki

Ewaluacja

Ewaluacja komunikacji Twojej marki

Wchodząc do organizacji Klienta, bardzo łatwo jest nam zauważyć problemy i wyzwania z jakimi się mierzą w temacie komunikacji. Jesteśmy jednak świadomi, że i nam samym zdarzają się pomyłki w tej kwestii, dlatego regularnie poddajemy nasze działania ewaluacji. Analiza podejmowanych kroków pomaga wyłapać słabsze punkty komunikacji i zastanowić się nad tym, jak im zaradzić i unikać w przyszłości.

Wiedząc, jak ważny jest to element, i jak wiele korzyści może przynieść firmie rzetelna ocena działań komunikacyjnych, chcemy się z Wami podzielić naszymi sposobami na przeprowadzenie takiej ewaluacji.

Jak przeprowadzić ewaluację

Żeby móc dobrze ocenić sposób komunikowania Waszej marki, warto zadać sobie kilka pytań. Analizując wnioski płynące z odpowiedzi, będziecie w stanie znaleźć mocne i słabe strony i zaplanować konkretne kroki, które należy podjąć, aby wasza komunikacja była jak najbardziej skuteczna.

  1. W którą stronę zmierzacie ze swoimi usługami?

Jeśli chcecie efektywnie komunikować się ze swoimi Klientami, musicie wiedzieć, co im oferujecie i co będziecie chcieli oferować w najbliższym czasie. Zastanówcie się, kto jest lub będzie Waszym odbiorcą i jak najlepiej do niego dotrzeć. Zaplanujcie swoje kolejne posunięcia. Zwizualizujcie to wszystko, co chcecie jeszcze zrobić. Sprawdźcie, czy Wasz obecny sposób komunikacji rzeczywiście trafia do potencjalnych odbiorców.

  1. Co działa w dotychczasowej komunikacji?

Zawsze coś działa dobrze. Znajdźcie te elementy i starajcie się je rozwijać, to Wasze mocne strony. Odpowiednio zdefiniowana grupa odbiorców, systematyczność, autentyczność; to wszystko są rzeczy, które realnie przekładają się na Wasz sukces. Dbajcie o nie!

  1. Zastanówcie się, co zmienić, a co odrzucić.

Może się okazać, że część Waszych działań jest nieefektywna i tylko marnujecie czas. Kiedy już rozpoznacie te punkty, po prostu z nich zrezygnujcie albo zamieńcie w coś, co przyniesie rezultaty. Nie trzymajcie się ich kurczowo. Jeśli Wasza strategia komunikacyjna była opracowana dla grupy osób, która miała mieć konkretne potrzeby, a po pewnym czasie okazało się, że Wasi klienci oczekują czegoś zupełnie innego, niż na początku zakładaliście, po prostu zmieńcie strategię. Pamiętajcie, że rezygnowanie może przynosić realne korzyści. Da Wam to czas i przestrzeń, aby zająć się tym, co naprawdę działa. Podejmując decyzję o rezygnacji z pewnych projektów, warto jest znaleźć sposób, żeby w nowej strategii wykorzystać to, co zostało wypracowane wcześniej, np. relacje z osobami, które brały w nich udział. Zachowajcie to, co wartościowe i ruszcie z tym dalej.

Ewaluacja to nie tylko znalezienie słabych stron prowadzonych działań, ale też docenienie tych mocnych. Starajcie się na wszystko patrzeć obiektywnie. Jeśli sami nie jesteście pewni, czy Wasze praktyki są skuteczne, spróbujcie zapytać znajomych albo zupełnie obcych osób, jak oni odbierają Waszą markę.

Dobra ocena sposobu komunikacji Waszej marki może naprawdę zdziałać cuda. Pomoże Wam wyeliminować słabe punkty i skupić się na tych mocnych, a stąd już prosta droga do sukcesu! 

Jeśli nadal czujecie, że nie do końca wiecie, od czego zacząć, możecie skorzystać z naszych konsultacji biznesowych, na których pomożemy Wam przeanalizować Wasze działania i znaleźć najlepsze rozwiązania (klik – umawiam konsultację).

Zostaw komentarz