Jak zwiększyć zaangażowanie społeczności?

zaangażowanie

Jak zwiększyć zaangażowanie swojej społeczności?

Możemy wyróżnić dwa nurty budowania grupy docelowej w mediach – można to zrobić, bo wszyscy to robią i mamy chwilę, to coś wrzucimy, a można się zaangażować, zawalczyć i odważnie wkroczyć w świat ze swoją marką i zbudować fantastyczną społeczność pełną wsparcia i pozytywnych relacji. Skupimy się na tym drugim nurcie.

Jak dostosować swoje media do siebie i innych aby zwiększyć zaangażowanie

Odpowiedzcie sobie na pytania:

  • CO BĘDZIEMY PUBLIKOWAĆ – filmy, zdjęcia, a może teksty?;
  • JAKIM JĘZYKIEM BĘDZIEMY SIĘ POSŁUGIWAĆ I CZY PASUJE ON DO NARRACJI MARKI;
  • KTO JEST W NASZEJ GRUPIE DOCELOWEJ?

 

Jeśli potraficie odpowiedzieć na te pytania, to znaczy, że macie już wstępny plan. To pierwszy krok, który będzie prowadził do sukcesu. Warto rozpisać, jakie mamy zasoby i podjąć decyzję, z jakiego kanału będziemy korzystać – zawsze warto prowadzić jeden kanał komunikacji z rozwagą i dokładnością, niż kilka, ale niedbale.

 

Aby dobrze prowadzić komunikację, trzeba przemyśleć, ile można poświęcić na to czasu. Z naszego doświadczenia wynika, że… 30 minut dziennie w godzinach pracy jest wystarczające, aby skutecznie rozwijać swój kanał i budować dobre relacje ze swoją społecznością.

 

Opierajcie się na autentyczności, wiedzy i planowaniu

Spójność komunikatów, wizja marki i to, co prezentujemy w mediach społecznościowych, są bardzo ważne. Nie powinniśmy doprowadzać do sytuacji, w której odbiegamy zbytnio od tematyki, czy publikujemy rzeczy, które kłócą się z naszym wizerunkiem. Warto przekazywać swoją wiedzę, planować kolejne elementy do publikacji tak, by społeczność oprócz tego, że może nas poznać bliżej, mogła czerpać korzyści i czuć z nami więź.

 

Ewaluacja działań komunikacyjnych – ustalamy czy dany projekt osiągnął zakładane cele

Pamiętajcie o tym, że tworząc materiały na swój kanał w mediach, należy sprawdzić, czy przynoszą one zysk. Czy pojawiają się nowi obserwujący, czy są polubienia i udostępnienia. Trzeba być elastycznym – jeśli widzimy, że dana droga nie prowadzi w dobrym kierunku, bo potrzeby naszej społeczności się zmieniły z X na Y, to nie można brnąć w X. Trzeba skupić się na nowej drodze i poszukać nowych rozwiązań. 

 

EMOCJE SĄ KLUCZEM DO SUKCESU

To, co buduje i pozwala się angażować społeczności w naszą markę, to nie tylko zaufanie, ale ogromny worek psychologiczny – emocje, które będą czynnikiem wyzwalającym chęć działania (komentowanie, polubienie, udostępnienie).

 

W tej dziedzinie warto się edukować. W sieci można znaleźć dużo darmowych porad jak rozgryźć emocje i jak zrozumieć perspektywę innych. Jakie budujemy emocje wokół naszej marki? Duma, zaskoczenie, radość czy może strach i niepewność. Ważne jest to, czy rozumiemy proces ich powstawania. Jeśli świadomie je budujemy, to społeczność będzie chciała z nami świętować nasze sukcesy, ludzie muszą czuć, że tworzą to wszystko razem z nami.

 

Boimy się informacji zwrotnej, nie prosimy o ocenę czy o pomoc i kieruje nami lęk, to komunikacja może być płytka, pływać po bezpiecznej powierzchni, a bez ważnych tematów dotyczących branży nie da się zbudować głębokich relacji. 

 

Jeśli czujecie, że potrzebujecie wsparcia ekspertów w temacie budowania zaangażowania i rozwoju społeczności, spotkajcie się z nami na godzinnej konsultacji. Podczas niej przeanalizujemy Wasze dotychczasowe działania i pomożemy zaplanować kolejne kroki! (Klik – przejdź do karty produktu). 

 

O zwiększaniu zaangażowania możecie również posłuchać na naszym kanale na Youtubie:

Zostaw komentarz