Kreatywność w biznesie

Kreatywność

Pojęcie kreatywności na stałe weszło do naszego języka. Często mówiąc o sobie, podajemy ją jako jedną z pierwszych naszych cech. Jednak czy naprawdę wiemy, czym ona jest? I czy rzeczywiście zawsze jest przydatna w prowadzeniu biznesu? Postaramy się dziś przybliżyć nieco ten temat.

Czym jest kreatywność?

Zacznijmy od wyjaśnienia, o czym tak właściwie mowa. Kreatywność można określić jako elastyczność. Nie jest ona naszą wrodzoną cechą, ale kompetencją, której można się nauczyć. Stanowi zbiór umiejętności, które umożliwiają nam spojrzenie na sprawę z różnych perspektyw i znalezienie rozwiązania. Pozwala połączyć kropki w nieoczywisty sposób, nie naśladując działań innych. W relacjach z klientami kreatywność objawia się też uważnym słuchaniem tego, co mają do powiedzenia, i umiejętnością podążania za ich pomysłami jedynie je ulepszając.

Syndrom wizjonera

Zanim opowiemy o wszystkich zaletach kreatywności, chcemy zwrócić uwagę, że są okoliczności, kiedy jest ona przeszkodą w działaniu. Mnogość pomysłów może się okazać prawdziwą zmorą. Mając głowę pełną nowych rozwiązań, trudno przejść do sfery działania. Z naszych obserwacji wynika, że osoby, które co rusz wpadają na nowy pomysł, bardzo szybko się wypalają i nie są w stanie ich zmaterializować. Jest to na szczęście coś, z czym można łatwo sobie poradzić. Istnieje sporo narzędzi, z których można skorzystać, żeby pomysły z głowy przenieść do świata realnego.

Kiedy kreatywność się przydaje?

Kreatywność pomaga generować nowe pomysły. Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i potrzebujesz inspiracji do nowych działań, jest ona wybawieniem. Dzięki niej nigdy nie utkniesz w martwym punkcie, bez pomysłu co zrobić i dokąd pójść dalej. Pomaga reagować w sytuacjach kryzysowych, kiedy trzeba znaleźć zupełnie nowe rozwiązanie.

Jak pobudzić kreatywność?

Jeśli kreatywność nie jest naszą cechą wrodzoną, to muszą istnieć sposoby, żeby ją przywołać. Pamiętaj, że kreatywność potrzebuje luzu i zabawy. Biorąc oddech i rozluźniając się, pozwalasz umysłowi otworzyć się na nowe. Presja i frustracja z powodu braku pomysłów jeszcze bardziej utrudnia ich pojawienie się. Zastanów się także nad tym, co Cię stymuluje. Otocz się rzeczami, które pomogą Ci wpaść na dobry pomysł. Mogą to być puste kartki albo już wcześniej przygotowane notatki. Potem usuń wszystkie hamulce, w postaci np. stresu, i pozwól swojemu umysłowi działać.

Sama kreatywność nic nie daje

Kreatywność jest bardzo przyjemna. Często towarzyszy jej miła atmosfera i poczucie nieograniczonych możliwości. Jako przedsiębiorca nie możesz zapominać, że same pomysły nie zmienią Twojego biznesu. Im szybciej przejdziesz do sfery działania i wcielania pomysłów w życie, tym lepiej. Przygotuj się na to, że mogą się pojawić porażki i działaj. Pamiętaj, żeby aktywnie działając, zostawić sobie czas na odpoczynek i ponowne kreatywne spojrzenie na sytuację.

Temat kreatywności w biznesie jest bardzo rozległy. Bez elastycznego i innowacyjnego spojrzenia na sytuację bardzo trudno będzie Ci rozwijać swoją firmę. Pamiętaj jednak, żeby nie ograniczać się do snucia planów, które nigdy nie zostaną zrealizowane. Jeśli masz już świetny pomysł, zakasaj rękawy i przejdź do konkretnych działań. Dopiero one będą miały realny wpływ na Twój biznes.

A jeśli interesują Cię konkretne narzędzia, które pomogą Ci wyćwiczyć kreatywność, koniecznie sprawdź nasz e-book (kliknij tutaj

 

Zostaw komentarz