Przedsiębiorco! Oto 14 nieoczywistych książek, które mogą pomóc w rozwoju Twojego biznesu!

książki w rozwoju biznesu

Czytanie książek to nieodłączny element naszej pracy – szukamy z w nich wiedzy, doświadczeń, narzędzi, inspiracji… Chcielibyśmy Wam przekazać kilka pozycji z naszej biblioteczki MP FLOW, które naszym zdaniem warto przeczytać! Zwłaszcza jeśli chodzi Wam po głowie poprawa komunikacji wewnątrz firmy, albo wzmocnienie relacji z klientami!

Książki podzieliliśmy na kilka kategorii – to naszym zdaniem pozycje, które naprawdę warto poznać! Kolejność jest przypadkowa, bo każda z książek jest zupełnie inna i tak samo godna polecenia 😉 Oto książki, które mogą pomóc w rozwoju Twojego biznesu:

 

książki w rozwoju biznesu„Pozytywna dyscyplina” autorstwa Jane Nelsen.

Można w niej znaleźć narzędzia wspierające komunikację – ukazujące to, jak łączyć życzliwość dla siebie i innych w połączeniu z konsekwencją. Bardzo czytelnie, jasno i kompletnie wskazuje na to jak komunikować się z dziećmi. My korzystamy z tej książki tworząc nawet szkolenia dla dorosłych!

 

„Alfabet szczęścia” – Magdalena Dziedziak-Wawro

Książka napisana w bardzo czytelny i przejrzysty sposób przez osobę, którą możecie kojarzyć z naszych porannych liveó’w na Instagramie (Zapraszamy) – Magdalenę Dziedziak- Wawro – doskonałą psycholog, coach i wyjątkową osobowość! Książka opiera się przede wszystkim się na badaniach, a nie domysłach, czy doświadczeniach, jak wiele pop-psychologicznych poradników w tej dziedzinie. Kawał dobrej psychologicznej wiedzy.

 

książki dla rozwoju biznesu„Sztuka zadawania pytań w coachingu”, której autorem jest Tony Stoltzfus.

Książka w najgorszym stanie fizycznym na naszej półce 😉 Sięgamy do niej bardzo często w pracy zarówno ze studentami, jak i przedsiębiorcami. Jest wypełniona pytaniami, pokazuje jak z nich korzystać. Przydaje się więc nie tylko przy opracowywaniu strategii komunikacyjnej, ale i w codziennej pracy szkoleniowej, przy tworzeniu treści w mediach społecznościowych. Jest wypełniona potrzebnymi narzędziami do zadawania pytań. Polecamy osobom, które chcą bliżej poznać swoich klientów, a także jeszcze lepiej zarządzać zespołem!

 

książki w rozwoju biznesu„Mózgobrednie” – Hennig Beck

Autor obala mity, którymi najczęściej posługujemy się odnośnie mózgu. Np. „im większy mózg, tym lepiej”, „mózg liczy jak najlepszy komputer”. Ciekawa lektura dla osób zainteresowanych psychologią poznawczą i biologicznymi aspektami psychologii.

 

„Pozytywna psychologia porażki” – Paweł Fortuna

Jeśli poruszacie się w obszarze pomagania ludziom w rozwoju, lub chcecie rozwijać swoją firmę i uczyć się ze swoich niepowodzeń, jak najbardziej jest to książka dla Was. Okraszona szczyptą poczucia humoru, świetnie nadaje się do porannej kawy! Jest w niej sporo fachowej wiedzy płynącej z badań przedstawionej w naprawdę przystępny i bardzo czytelny sposób.

 

„W co grają ludzie” – Eric Berne

Skupiona jest na tej części psychologii dotyczącej relacji z innymi ludźmi. Dużo przykładów gier międzyludzkich. Da się ją nawet przeczytać, nie mając wiedzy psychologicznej.  Niewielka, lecz treściwa – zdecydowanie polecamy, zwłaszcza że wiele jest w tym temacie pop-psychologicznych pozycji, które mimo swoich chwytliwych tytułów nie pomagają nam zrozumieć tego, co czasami dzieje się w relacjach. Tutaj za to, znajdziecie wiele odpowiedzi!

 

książki dla rozwoju biznesu„Wysoko wrażliwi” –  Elaine N. Aron

Bardzo ciekawa pozycja skoncentrowana na problemach osób wysoko wrażliwych. Osoby te inaczej postrzegają pewne bodźce. Książka pokazuje, że nie jest to słabość, ale wrażliwość ma swoje cudowne strony i możemy z nich korzystać. Szczególnie w biznesie, który dzięki wrażliwości może się pięknie rozwijać!

 

książki w rozwoju biznesu„Sprzedaż bez sprzedawania”  – Paweł Fortuna

Książka napisana o tym, jak budować relacje z klientami. Dużo wiedzy popartej badaniami. Opisane jest to, co się dzieje w relacjach psychologicznych pomiędzy  klientem a firmą. W zawodzie, gdzie relacje, etyka i kontakt z klientem są bardzo ważne, jest to naprawdę godna polecenia książka. Polecamy osobom zainteresowanym sprzedażą i tym, którzy czują, że ich umiejętności sprzedażowe utknęły w miejscu.

 

„Mądrość mentoringu, inteligencja coachingu” –  Grzegorz Radłowski.

Kawał fachowej wiedzy ze sprzedaży, pozwala przyjrzeć się bliżej pewnym aspektom zarządzania sprzedażą, szkoleniami zespołów, komunikowania celów. To ciekawa książka, która wręcz naszpikowana jest ciekawymi przykładami z biznesu wraz z ich omówieniem. Polecamy ją szczególnie tym osobom, które chcą się skupić na rozwoju działów handlowych!

 

książki w rozwoju biznesu„Meta. Skrypt. Lidera” – Jacek Santorski

Ta lektura to jedna z tych „wyjątkowych” na naszych półkach. Ma wiele zalet. Jedną z nich jest ogrom wiedzy, która z niej wypływa. Jest napisana w przejrzysty sposób. Zawiera w sobie zbiór artykułów, do których możemy wracać w dowolnych momentach. Jeśli interesujecie się przywództwem, potrzebujecie wiedzy w pigułce, zestawu inspiracji – to książka dla Was!

 

książki dla rozwoju biznesu„Szef w relacji z zespołem”  – Agnieszka Zych, Robert Zych

Książka, którą powinien przeczytać każdy szef! Zwłaszcza ten, który chce świadomie zarządzać swoim zespołem. Cały proces rozwoju zespołu opisany jest w odniesieniu do zespołu sportowego – i to jest duży plus! Z tej książki wyciągniecie nie tylko wiedzę związana z zarządzaniem grupą, i postawą lidera, ale także wskazówki, z jakimi problemami musi zmagać się on na poszczególnych etapach zarządzania grupą i jak wobec nich postępować.

 

„Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej” – Patrick Lencioni

Książka, do której bardzo często wracamy w naszej pracy. Szczególnie polecamy ją managerom, ponieważ świetnie tłumaczy, z czego wynikają problemy, które pojawiają się na różnych etapach pracy w zespołach. Pracując z kadrą zarządzającą, przekonaliśmy się, że jest to naprawdę sprawdzona wiedza. Każdy właściciel powinien mieć ją pod ręką 🙂

 

książki w rozwoju biznesu„Ludzie z poczuciem celu” – Kevin Murray

Pozycja zdecydowanie „najgrubsza” – zarówno gabarytowo jak i pod kątem wiedzy, jedna z najtrudniejszych. Jest naszpikowana badaniami, case study, artykułami. Trzeba się skupić, żeby ją „ogarnąć”. Dzięki niej jednak nabieramy dużo szacunku do osób, które zarządzają ludźmi. Pokazuje ona bowiem, jak istotne i dlaczego istotne jest komunikowanie celu. Ale tego „wyższego celu”, czyli „po co” są pewne działania w firmach, zwłaszcza tych większych, w których komunikacja staje się rozproszona. Absolutnie inspirująca pozycja!

 

książki dla rozwoju biznesuWłasna firma krok po kroku” – Grzegorz Krzemień

Książka, która była naszym wielkim zaskoczeniem i idealnie wypełniła „lukę” w firmowej biblioteczce. To nie jest książka – poradnik, jak rozwinąć firmę. To coś zdecydowanie innego… To opis drogi, którą autor wykonał, rozwijając jedną z obecnie największych agencji interaktywnych w Polsce – GoldenSubmarine. Pięknie opisane case study połączone z obserwacją procesu i odniesieniem tego do fachowej wiedzy w zakresie rozwoju przedsiębiorstw. Ta pozycja to jeden wielki przykład, jak z małej firmy zrobić ogromne przedsiębiorstwo zachowując wszystkie zasady, wartości, cel, szacunek do innych ludzi, kreatywność, pomysł. Autor pokazuje nie tylko blaski, ale i cienie prowadzenia działalności, z czym się boryka lider na każdym etapie rozwoju firmy. Kawał wiedzy i serca włożył w napisanie tej książki. Okraszona poczuciem humoru i dystansem do siebie. Polecamy bezapelacyjnie!

 

Mamy nadzieję, że odnaleźliście tutaj wiele inspiracji!

 

Posłuchaj też na Souncloud

Leave A Reply