Książki, które polecamy do przeczytania w 2022 roku (i dlaczego?)

Książki

Początek roku to idealny czas na postanowienia. Zachęcamy, żeby jednym z nich było czytanie ciekawych książek. Jako że na naszym blogu piszemy o tym, jak dbać o relacje z klientami i jak prowadzić firmową komunikację, chcemy polecić książki, które przybliżą Cię do odpowiedzi na te pytania. Podpowiedzą, jak to wszystko ze sobą połączyć, jak logistycznie się przygotować i jak to zorganizować, żeby komunikacja była naprawdę owocna.

Wybraliśmy cztery książki, które przeczytaliśmy w 2021 roku i w których znaleźliśmy najwięcej wartościowych treści przydatnych w naszej pracy. Mamy nadzieję, że Tobie również uda się wyciągnąć wiele dla siebie.


  1. Sprzedaż bez sprzedawania – Paweł Fortuna

Na samym początku zaznaczamy, że to nie jest książka opisująca techniki sprzedażowe popularne w ubiegłym roku. Ta książka wprowadza nas w świat, gdzie sprzedaż nie jest główną intencją. Autor chce raczej zwrócić uwagę na fakt, że oddziałują na nas różne wzorce zachowań, a nasze decyzje uwarunkowane są w dużym stopniu emocjami. Pokazuje, jak zrozumieć cały układ tych zależności i dzięki temu zbudowań sprzedaż opartą o relacje, zaufanie i przekonanie do samego produktu. Książka nie dostarcza gotowych rozwiązań, ale daje ogólny pogląd i pozwala zrozumieć mechanizmy rządzące sprzedażą.


  1. Esencjalista – Greg McKeown

Ta książka zdecydowanie nie jest o komunikacji. Choć można stwierdzić, że wszystko, z czego czerpiemy, w jakimś stopniu wiąże się z komunikacją. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Esencjalista mówi o rzeczach oczywistych, które każdy z nas ma we krwi, ale warto wczytać się głębiej. Główną umiejętnością opisaną tutaj jest podejmowanie strategicznych decyzji. Żeby móc podjąć dobrą decyzję, trzeba mieć pewność, w którą stronę chce się iść. Autor zwraca też uwagę, że żeby móc zająć się ważnymi rzeczami, trzeba nauczyć się oddawać część odpowiedzialności innym osobom i wybierać tylko te aktywności, które są kluczowe w danym momencie.


  1. Zwinnologia – Wiesław Grabowski, Marek Naumiuk, Jarosław Rubin

Zwinnologia to pozycja dotycząca metody zarządzania projektami Agile. Zdecydowanie nie jest to książka, którą można przeczytać jednym tchem. Wymaga większego skupienia i przeanalizowania każdego fragmentu. Rok 2021 nauczył nas, że żadna stała nie trwa wiecznie. I o ile jesteśmy zwolennikami standaryzacji, tak przekonujemy się, że w naszych błyskawicznie zmieniających się czasach umiejętność adaptacji jest kluczowa. Zwinnologia jest odpowiedzią na ten problem. Pokazuje, jak zwinnie przełączać się między projektami i szybko wdrażać zmiany, żeby jeszcze lepiej nimi zarządzać. Niewątpliwie atutem tej publikacji jest mnogość opisanych schematów i narzędzi, które można zaaplikować do swojej firmy.


  1.    Psychoefekty – Kamil Zieliński

Ta książka to niewątpliwie ewenement. Dotyka zagadnień psychologii, ale dzięki przystępnemu językowi można ją przeczytać jednym tchem. W bardzo przyjazny, skondensowany, ale jednocześnie merytoryczny sposób opowiada o tym, co nas otacza. 50 opisanych zjawisk dotyczy naszego życia i z łatwością można je przenieść na nasze relacje, komunikację, a co z tym idzie, możemy tę wiedzę zaimplementować do działań marketingowych, wizerunkowych czy sprzedażowych.

Opisane książki to naprawdę perełki, wybraliśmy je spośród wielu innych przeczytanych w zeszłym roku i mamy nadzieję, że uda Ci się wyciągnąć z nich tak samo dużo treści jak nam.

A jeśli szukasz więcej literackich inspiracji, zapraszamy na nasz kanał na YouTube:

Zostaw komentarz