Marketing restauracji. Jak przekonać do siebie gości?

W dzisiejszym wpisie znajdziesz sposoby na to, aby przekonać do siebie gości – skupimy się na kanale komunikacji, działaniu na zmysły, dopasowaniu targetu i sytuacji: rzeczywistość kontra wizja.

Komunikacja z gościem w przypadku restauracyjnej działalności odbywa się zazwyczaj za pomocą strony internetowej oraz mediów społecznościowych – najczęściej są to Facebook i Instagram. A wszystkie trzy łączy jedno – content wizualny (i nie tylko). 

Marketing restauracji – apetyt rośnie w miarę… Oglądania!

Doskonale kolory, zapierające dech w piersiach kompozycje na talerzu czy gustowny wystrój mogą narobić przysłowiowego smaka i przekonać klienta do przekroczenia progu restauracji. Galerie w Instagramie pokazują cały przekrój naszej działalności – od dań, poprzez wystrój i atmosferę.

Najważniejsza jest spójność. Zdjęcia powinny być podobne – zarówno techniką wykonania, jak i walorem wizualnym. Nie możesz dopuścić do tego, by każdą serię fotografii wykonywała inna osoba, ponieważ mogą mieć inną wizję i umiejętności. Niech takie sytuacje będą wyjątkiem.

Twoje potrawy opowiadają historię!

Jeśli fotografie nie opowiedziały całej historii, to warto sięgnąć po…  content tekstowy – zwany copywritingiem. Nie bądź banalny – Twoje danie dnia to nie jest tylko zupa i schabowe. A jeśli tak jest, to zrób to w taki sposób, żeby zaprosić gościa w podróż kulinarną!

Storytelling, opowiadanie historii, marketing sugerowany – to pojęcia, dzięki którym na swoim Facebooku i stronie internetowej dopowiesz to, czego nie opowiedziały zdjęcia – opisz fakturę, smak, zapach. Zadziałaj na wyobraźnię sztuką pisania! 

Content video – jakie masz opcje? 

Profesjonalne slow motion, pokazanie pracy szefa kuchni, kiedy przygotowuje i dekoruje danie to świetny materiał promocyjny. Działać możesz nie tylko profesjonalnie – video z wydarzeń czy informacja o daniu dnia pozwolą poszerzyć zasięgi. Nie zapominaj o spójności przekazu.

Sprawdź, jak zwiększyć zaangażowanie społeczności: https://youtu.be/PB90EhYYqGc i jak pomóc swojej załodze w tworzeniu wartościowego contentu: https://youtu.be/dJotFvLJWg4

Remarketing  – nie odstawiaj go drugi plan! 

To rodzaj marketingu, który opiera się na dotarciu do grupy potencjalnie zainteresowanych klientów. Kierujemy do nich inny typ komunikatu – taki, który ma na celu przekonać niezdecydowanych i zatrzymać nowych gości. To ważny punkt, zwłaszcza wtedy, kiedy klient złapał się na przysłowiowy haczyk.

Komunikacja i nieprzyjemna reklamacja

Marketing restauracji opiera się nie tylko na social mediach, ale też na realnym kontakcie z gośćmi. Nie dopuść do tego, by klient był rozczarowany, bo za długo czeka albo ma problemy z zamówieniem lub zwyczajnie wszystko wygląda nie tak, jak to, co zobaczył w sieci. Dbaj o standardy obsługi na bieżąco.

Odpowiedzialne podejście do reklamacji oznacza, że jesteśmy na to przygotowani. Jeśli takie zdarzenie poprowadzisz właściwie i obie strony będą zadowolone, to jest szansa na uratowanie relacji. Zaopiekowany i najedzony klient poleci Twoją gastronomię w swoich kręgach, a to klucz do sukcesu. Zamień klienta w ambasadora!

Nagraliśmy też film na temat marketingu restauracji – jeśli wolisz posłuchać, zajrzyj na nasz kanał na YouTube:

Zostaw komentarz