Trendy w mediach społecznościowych. Co mówi nam raport Hotsuite?

„Czy mi się to opłaci?” 

„W internecie siedzą głównie dzieci, tam nie ma moich klientów!

„Szkoda czasu, co mi po publikowaniu postów? Ja chcę sprzedać swój produkt!”. 

Pracując z Wami często napotykamy na pewien opór związany z prowadzeniem działań i sprzedażą produktów w mediach społecznościowych – czasami trudno dostrzec sens tych działań, częściej zniecierpliwieni wyczekiwaniem na efekty stwierdzamy, że to „nie dla nas”. 

Trudno  się dziwić… Jednak, czy na pewno warto odpuszczać działania z mediach społecznościowych? Czy na pewno nie ma tam naszych klientów a czas i energia inwestowane w te działania idą na marne?

Wiele zależy od tego, jak to robimy i… czy nasi odbiorcy faktycznie tam są. 

Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić Wam liczby – a dokładniej dane zaprezentowane w raporcie opracowywanym przez markę Hootsuite na początku 2021r. 

POPULACJA A TELEFONY KOMÓRKOWE I INTERNET

W 2020 roku 66% populacji na całym świecie korzysta z telefonów komórkowych, 59,5% korzysta z internetu a 53,6% populacji jest aktywna w mediach społecznościowych.

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Wnioski dla przedsiębiorcy?

  • Tworząc jakikolwiek przekaz marketingowy swojego produktu musimy mieć na uwadze to, że nasz odbiorca może otwierać go za pomocą telefonu – zadbajmy więc o responsywność naszej strony internetowej.
  • Dbajmy, by grafiki publikowane w mediach były dostosowane do tych urządzeń mobilnych.
  • Internet to siła napędowa każdego biznesu. 59,5% populacji świata? Szansa na znalezienie w sieci klientów jest naprawdę duża. 
  • Media społecznościowe skupiają ogromną liczbę ludzi – z roku na rok coraz większą. Jeśli to Was nie przekonuje do działań, czytajcie dalej.

FACEBOOK, YOUTUBE, INSTAGRAM, TIKTOK – CZY KTOŚ Z TEGO KORZYSTA?

W rankingu najczęściej używanych aplikacji największą popularnością cieszą się Facebook i Youtube. Kilka miejsc dalej znajduje się również Instagram i TikTok. 

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

PO CO NAM INTERNET? JAK Z NIEGO KORZYSTAMY?

Przejdźmy zatem do kluczowego pytania: do czego używamy najczęściej Internetu? 

Jak to do czego? – moglibyście odpowiedzieć – Do oglądania memów! 

Otóż nie. Okazuje się bowiem, że najczęściej używamy go do poszukiwania produktów do kupienia.  

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Wnioski dla przedsiębiorcy:

  • Warto umieszczać swoje produkty w Internecie. 
  • Jeśli do tej pory zastanawiacie się, czy realizować sprzedaż poprzez stronę internetową, czy media społecznościowe – ponad 80% użytkowników gotowych, by kupić brzmi zachęcająco. 

GDZIE DZIŚ POZNAJEMY NOWE MARKI? TELEWIZJA, CZY INTERNET?

Gdzie najczęściej odnajdujemy nowe marki i ich produkty? Otóż tutaj jesteśmy świadkami niebywałego przewrotu na przestrzeni ostatnich lat. Jeszcze dekadę temu prym wiodły reklamy telewizyjne i nic nie prognozowało, że media społecznościowe będą deptać im po piętach. 

Dziś wyszukiwarki internetowe przebiły w tym rankingu reklamy telewizyjne. 

Na 3. miejscu znajduje się „marketing szeptany” a na 4. miejscu UWAGA reklamy w mediach społecznościowych. 

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Wnioski dla przedsiębiorcy:

  • Zastanów się, jakie kanały reklamowe masz do dyspozycji i czy nie pomijasz tych wiodących prym w ostatnim roku. Czy uwzględniasz w swojej strategii komunikacyjnej stronę internetową? Czy inwestujesz w reklamy w mediach społecznościowych? Jeśli nie – warto poważnie to rozważyć.  

„To są jednak dane światowe. Polska to nie cały świat” – powiecie. Przyjrzyjmy się  zatem danym dotyczącym Polski.

UŻYTKOWNICY INTERNETU W POLSCE

Najliczniejszą grupą są osoby powyżej 13 roku życia – 86,8%. Zaraz po nich znajduje się równie liczna grupa 18+ – 82%. Powyżej 18 lat w internecie znajduje się 64,7% odbiorców. 

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Najczęściej przeglądanymi stronami w naszym kraju okazały się kolejno Google, Facebook, YouTube i Allegro.  

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Co ciekawe -45,3% populacji używa mediów społecznościowych do wyszukiwania informacji (i tutaj ważne: nie wiadomości a informacji – w tym fake newsów).

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Czego najcześciej tam szukamy? 95% z nas szuka tam filmów, 52% szuka muzyki, a 37,4% szuka podcastów – może to pole dla Waszej marki?

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Popularność Facebooka, mimo negatywnych opinii ciągle rośnie. Statystyki pokazują również, że nie jest to ruch bezwładny. Co raz częściej reagujemy na obejrzane przez nas posty. Wśród najcześciej „klikanych” postów znalazły się posty ze zdjęciem lub grafiką. Zaraz za nimi są posty wideo. 

Dziś, by zbudować zainteresowanie odbiorców musimy zatem dać z siebie nieco więcej.  

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Dane pokazują również, że coraz częściej korzystamy z zakupów online. 86,7% z nas wybiera tę drogę. Co ciekawe, zakupów online bardzo podobnie do siebie dokonują różne grupy wiekowe. Każda z nich na poziomie powyżej 80%..   

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Czy online jest dla Ciebie? Największym powodzeniem wśród produktów online cieszyły się branże zajmujące się podróżami, modą, elektroniką i gastronomią. 

Źródło: Datareportal Digital 2021: Poland

Z powyższego raportu możemy wnioskować, że rynek reklam w serwisach internetowych, w mediach społecznościowych oraz własna przestrzeń w Internecie – taka jak strona www, sklep, czy landing page, to narzędzia komunikacyjne, które w ostatnich latach zdobyły zaufanie odbiorców a także zmieniły nasze nawyki zakupowe. 

Prowadzisz firmę i zastawiasz się, jak wejść w działania on-line, jak wyróżnić swoją markę na tle konkurencji (której wraz ze wzrostem popularności powyższych kanałów jest w nich coraz więcej)?


Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym obszarze  – odezwij się do nas. 

W MP FLOW strategia i komunikacja planujemy i przede wszystkim wprowadzamy w życie skuteczne działania  komunikacyjne marketingowe i sprzedażowe budując stabilne i rozwojowe marki, które będą w stanie wyróżnić się na rynku i zrobić zaufanie swoich klientów na długie lata. 

Sprawdź ofertę naszych konsultacji i produkty w sklepie on-line. 

Pobierz e-book „Marketing małej firmy” i zrób pierwszy krok w kierunku rozwoju Twojej marki!


jak zacząć prowadzić media społecznościowe

Kacper Karpeta

– Koordynator komunikacji w mediach społecznościowych.

Wspiera kampanie w mediach społecznościowych naszych klientów.

Zostaw komentarz