fbpx

Planowanie postów na Facebooku – od czego zacząć?

Planowanie postów na Facebooku. Od czego zacząć?

Prowadząc własną markę w mediach społecznościowych warto zadbać o to, aby nie zabrakło w nich ciągłości, którą jak wiemy Facebook bardzo lubi.

Z pomocą przychodzi nam narzędzie, które każdy z nas posiada, mimo, że nie wszyscy o nim wiedzą. Ale to za chwilę… 

Na początek zastanówmy się dlaczego w ogóle warto planować? Zalet planowania jest wiele.

  • Planując posty z wyprzedzeniem mamy czas na to, aby spojrzeć na nie całościowo.
  • Planowanie pozwala nam zobaczyć, jak wygląda nasz media – plan i czy posty są spójne z naszą wizją marki i strategią.
  • Działając w sposób zaplanowany jesteśmy w stanie zoptymalizować czas.
  • Facebook lubi powtarzalność, ciągłość w publikacji postów – warto to robić, jeśli chcemy, by algorytm nas wspierał.

Od czego zacząć planowanie postów na Facebooku?

Zaczynamy od stworzenia pomysłów na posty. Najlepiej, żeby znajdowały się one w jednym dokumencie tekstowym. Kiedy stworzymy już taki dokument, mamy już posty, które chcemy opublikować, warto jest zastanowić się nad tym w jakie dni zamierzamy je publikować. Przy pomocy kalendarza ustalamy i notujemy przy danym opisie, w który dzień ma on się pojawić.

Mając posty z wyraźnie określoną datą publikacji, nie pozostaje nam nic innego, jak zalogować się na Facebooka i otworzyć nasze narzędzie do planowania postów. Jak to zrobić?

Instrukcja planowania postów przez NARZĘDZIE DO PLANOWANIA (Facebook)

  1. W górnej części ekranu znajduje się pasek, na którym widnieje zakładka „Więcej”. Po jej kliknięciu otwiera się lista opcji. Klikamy w opcję o nazwie „Narzędzia do planowania”.

 2. Następnie klikamy w niebieskie pole o treści „Utwórz post”.

Po wpisaniu treści możemy przejść do opcji niżej o nazwie „Udostępnij teraz”, dalej klikamy „Zaplanuj” i ustawiamy datę i godzinę publikacji. 

3. Przy planowaniu ważne jest, aby pamiętać o oznaczeniu miejsca, jeśli posiadamy usługi lokalne.

Możemy również dodawać różne opcje takie jak „czuję się, robię…” aby podkreślić nasz nastrój, charakter posta (np. posty poważne, humorystyczne…)

Posty zaplanowane? Jeśli nie, to do roboty! 😉

 


 

– koordynator komunikacji w mediach społecznościowych

Wspiera klientów MP FLOW w skutecznej komunikacji.

 

Zostaw komentarz