TikTok w komunikacji Twojej marki? Kilka powodów, dla których powinieneś rozważyć go w działaniach marketingowych.

  • Home
  • media społecznościowe
  • TikTok w komunikacji Twojej marki? Kilka powodów, dla których powinieneś rozważyć go w działaniach marketingowych.

TikTok to aplikacja powstała w 2016 roku, prężnie rozwijająca się, której główna idea polega na nagrywaniu i prezentowaniu krótkich materiałów filmowych o różnej tematyce. W przeciągu ostatnich 5 lat aplikacja zdobyła tak dużą popularność, że obecnie jest uznawana za konkurencję dla Instagrama, Facebooka, czy YouTube’a.

Ze względu na olbrzymią popularność i potencjał za tym idący, TikToka warto zacząć rozważać w kategoriach biznesowych komunikacji marki.

Dlaczego tak? Dlatego, że TikTok to:

  1. Olbrzymia baza potencjalnych klientów.
  2. Kolejne nowoczesne narzędzie reklamowe, którego rozwój jest przyspieszony i obecnie to TikTok wyznacza trendy contentowe.
  3. Bardzo duża swoboda treści i możliwości publikowanych materiałów. Ten aspekt pewnie się z czasem zmieni, gdy tylko algorytmy „nauczą się” wyłapywać określone treści. Póki co jeszcze tego nie robią.
  4. Łatwość i przystępność tworzenia, formy i dostępności treści.

#mity_o_TikToku

Popularną opinią o tej aplikacji jest stutwierdzenie, że treści tam prezentowane, są „bezwartościowe, dla dzieci, głupie i śmieszne” oraz, że to „strata czasu”. Być może część treści taka właśnie jest, ale odkąd grono odbiorców zaczęło gwałtownie wzrastać, jakoś treści również uległa zmianie. Na TikToku znaleźć można wachlarz tematów, które są interesujące, pouczające, zadziwiające a czasem nawet niebezpieczne. Infantylność i „głupkowatość” nadal wpisuje się w charakterystyczne cechy tej aplikacji. Jednak powoli widać trend wzrostu popularności treści uważanych za wartościowe. 

Warto również odnotować, że coraz więcej marek pojawia się na TikToku i dzielą się one swoją wiedzą, chcą budować swój wizerunek i mniej lub bardziej radzą sobie z krótką formą wideo.

Jakie formaty obsługiwane są na TikToku?

Format obsługiwane to tylko i wyłącznie wideo. To co wyróżnia TikToka, to właśnie brak wpisów tekstowych. Dostępne są filmy 15 – 60 sekundowe. Powyżej 1tyś. fllowersów można odblokować funkcję live. Sam format wideo przewiduje następujące możliwości i opcje:

  • nagrywanie mówionych filmików,
  • nagrywanie mówionych filmików z muzyką w tle,
  • możliwość nagrania zabawnej scenki/ skeczu,
  • nagranie z playbackiem,
  • trendy, wyzwania,
  • taniec do muzyki.

Form jako takich jest bardzo dużo, a sam TikTok wydaje się medium, szybko zmieniającym się,  wymagającym od użytkownika stałej nauki i nadążania za zmianami.

Jak temu podołać?

Trzeba być na pewno otwartym na szybkie wprowadzanie nowych materiałów. O ile Facebook i Instagram są bardziej statyczne, o tyle TikTok jest platformą, w której jeśli nie podążasz za trendami, nieco tracisz zasięgi. Istotnym również jest regularne publikowanie treści, najlepiej parę razy dziennie.

Potrzebujesz wsparcia w pierwszych krokach na platformie? A może chcesz się przygotować długofalowo i myślisz nad strategią działań w social media? Super, chętnie wesprzemy Twoje działania swoją wiedzą i praktyką! Tu możesz umówić się na konsultację.

 


jak zacząć prowadzić media społecznościowe

Michalina Patucha

– CEO, psycholog, trener biznesu

Strategię działania i planowanie ma we krwi.  Specjalizuje się w dziedzinie wizerunku, przywództwa i efektywnej komunikacji.

Zapraszamy do odsłuchu całego podcastu:

Zostaw komentarz