Ulotki – czy warto je uwzględniać w budżecie reklamowym?

  • Home
  • Reklama
  • Ulotki – czy warto je uwzględniać w budżecie reklamowym?
Ulotki

W dobie mediów społecznościowych wielu przyszłych właścicieli różnych działalności zadaje sobie pytanie, czy ulotki są wciąż fajnym i ciekawym rozwiązaniem marketingowym, czy jednak są już passé?

Naszym zdaniem budżet przeznaczony na ulotki lepiej ulokować w social mediach, ale są sytuacje, w których warto wykorzystać ulotki jako formę reklamy. Oto kilka pomysłów na to, jak skorzystać z dobrodziejstwa ulotek! 

Wyjątkowa okazja i fizyczny ślad

Zanim zdecydujesz się na stworzenie projektu i wydruk tysięcy kopii pamiętaj o tym, żeby w budżecie uwzględnić usługę roznoszenia ich po okolicy. Ulotki mogą być świetnym zaproszeniem do nowo otwartej działalności. Zwłaszcza jeśli potencjalni klienci są w okolicy (np. nowa restauracja lub sklep). 

Możesz w ten sposób rozesłać menu, które przyszły gość przyczepi do lodówki lub zawrzesz w ulotce ogólne informacje o swoim biznesie albo kod rabatowy. 

Jaka jest różnica między social media a ulotką? 

Ulotka dociera do każdej osoby w obszarze, na którym zaplanowaliśmy kampanię reklamową. Reklama na Facebooku również daje możliwość oznaczenia pinezki nawet do odległości 2 km od naszej działalności. Nie pozwala jednak dotrzeć do całości populacji na tym terenie. 

Wynika to z faktu, że nie wszyscy mają konta społecznościowe i nie dotrzemy do nich poprzez sieć. Ulotki reklamowe nie dają natomiast feedbacku, statystyki i poziom zainteresowania są trudne do zmierzenia.

Połącz jedno i drugie! 

Jedyny sposób zmierzenia zainteresowania klientów naszym biznesem poprzez roznoszenie ulotek jest zliczanie osób, które przyszły do nas z ulotką, na której był na przykład kod rabatowy czy promocja. 

Facebook daje masę innych możliwości – bo oprócz statystyk, mamy możliwość zrobienia przyjemnego remarketingu. Jeśli początkowo zyskaliśmy dobre wyniki reklamy, a projekt miał dobrze ustalony target to docieramy już do zainteresowanych osób. 

Sfera finansów i widoczność dla klienta

Ulotki są dosyć drogim elementem marketingu – kosztuje zarówno projekt jak i dystrybucja. Największe koszty ponosi się, gdy trzeba wydrukować cały materiał. Jest to również proces czasochłonny. W mediach społecznościowych odchodzą nam koszty usług dodatkowych i całą energię oraz budżet możemy włożyć w promocję, zasięgi i projekt. 

Na korzyść reklamy w postaci ulotek przemawia jej rzadkość wykorzystania – w mediach jesteśmy bombardowani reklamami, ciężko czasem dokonać wyboru spośród wielu okolicznych ofert. Obecnie nie znajdujemy kilkunastu ulotek w skrzynkach pocztowych, taka zmiana bodźca może zadziałać pozytywnie. 

Lokalne usługi i wzmocnienie reklamy

Ulotki mają pozytywny odbiór, jeśli dotyczą głównie lokalnych usług – restauracji, fryzjera, kosmetyczki czy kawiarni. Klient szuka zazwyczaj czegoś blisko domu po to, by nie marnować czasu na dojazd i powrót. Warto działać dwutorowo – aby dotrzeć do klientów zarówno poprzez social media, jak i metodą tradycyjną. 

Wyzwaniem dla marketingowca jest habituacja, czyli zjawisko zanikania reakcji na dany bodziec. Wykorzystanie w promocji ulotek może wzmocnić reklamę prowadzoną w mediach społecznościowych i przełamać utarty schemat. 

Wolicie oglądać niż czytać? Chodźcie na nasz kanał “W związku z marką”:

Zostaw komentarz